Igen, az ózon sok mindent elpusztít, csírátlanít, fertőtlenít, de fontos tudni hatásának határait. Az otthon végzett portörléssel érdemes összehasonlítani.
Az ugyanis nem olyan, hogy letörlöm a polcokat és soha többé nem lesz poros. Az ózon hatása is ilyen. A kezelés után az ózonnal érintkezett felületekről
eltűnnek a baktériumok, vírus, megszűnnek a kellemetlen szagok. Ha nincs életképes baktérium, akkor azok nem is szaporodnak, ha nincs aktív vírus, akkor az nem is jelet veszélyt – egy ideig.
De aztán ugyanúgy indulnak a folyamatok, mint annak előtte. Ha bevisszük a kórokozókat, akkor mindegy, hogy 5 perccel korábban „ózonoztuk” az autót.
Ezért nagyon fontos, hogy az autóba szállás előtt, mielőtt mindent összefogdosnánk, tisztítsuk meg a kezünket, időközönként pedig töröljük át autónk
kezelőszerveit fertőtlenítő, tisztító, zsíroldó hatású szerrel. Ez utóbbi azért hatásos, mert a koronavírus lipidburkos RNS vírus, ha pedig szappannal,
más oldószerrel feloldottuk a zsírburkot, akkor kivégeztük a vírust.
Háromatomos oxigénmolekula: O3. Előfordul a természetben is, ld. ózonpajzs, de a talajban és a vízben is megtalálható. Erősen mérgező anyag,
környezeti hőmérsékleten gáz halmazállapotú. A környezetben pl. villámcsapás hatására jön létre, az úgy nevezett koronakisülés következtében,
de ennek a fizikai folyamatnak semmi köze a vírushoz, véletlen, de annál furcsább egybeesés csupán.
Ahogy létrejön már bomlik is. Lesz belőle közönséges oxigén (O2), és egy nagyon instabil oxigén atom, ami minden útjába kerülő dologgal
igyekszik reakcióba lépni, vagyis oxidálni.
És még egy csomó helyen, ahol fertőtlenítésre van szükség, például a kozmetikusoknak is van ózongépük, a kis villámló üveggömb a bőr
felületére juttat ózont és fejti ki fertőtlenítő hatását. Az autóknál leginkább a szellőztetőrendszer gombáktól (penésztől)
való megszabadítására szokták használni, amelyek előszeretettel vernek tanyát a klímajáratokban,
kellemetlen szagokat és egészségügyi kockázatokat okozva ezzel a jármű utasainak.